Tirsdag 7 Mars 2017
Kl. 18:00 - 20:00, Frivilligsentralen
Styremøte

1. Referatsaker

  1. Frivilligsamling (20.01.2017)
  2. Pressekonferanse om billettsystem (30.01.2017)
  3. Legging av nytt gulv (14-15.02.2017)
  4. Møte om kirkejubileum (15.02.2017)
  5. Møte med livsglede (21.02.2017)
  6. Informasjon på personalmøte (28.02.2017)

2. Situasjon ansatte

Situasjonen

  • Marte er sykemeldt ut mars 2017
  • Det er levert oppfølgingsplan til NAV
  • Svein er engasjert som daglig leder i 20% stilling
  • Meri er engasjert som kontormedarbeider i 50% stilling

Status

  • Prøver å prioritere det som må gjøres. Noe utsettes.
  • Prøver å forbedre noen prosesser
  • Har nedprioritert noen oppgaver (f.eks. nyheter på Hemneportalen)
  • Må vurdere om det skal gjøres endringer på engasjement

Vedtak

  • Fortsetter med Svein i 20% stilling som daglig leder
  • Inngår ny avtale med Meri ut mars 2017 i 50% som kontormedarbeider
  • Se på mulighet for å få Marte til å utføre enkle oppgaver for sentralen

3. Status billettsystem

Orientering

  • Vi kjørte i gang billettsystem med Hemnerevyen som pilot
  • Det har vært mange utfordringer og det er brukt mye tid på disse:
    • Har ikke fått bankterminalene til å fungere (daglige forsøk i 14 dager)
    • Dårlig kapasitet og mye trøbbel med bestilling på nett
    • Problem med nettet under salg før forestillingene
    • Feil i rapportering av data
  • Har overført 200.000 fra sentralen til billett-konto (forskuddtering)
  • Har laget rapport til Hemne Teaterlag og overført penger (kr. 175.262,40)
  • Holder tilbake betaling av rundt 70.000 til leverandør pga problemer
  • Har fått svar på en del spørsmål og skal ha telefonmøte på fredag
  • Når vi har tatt beslutning om å gå videre, må vi ordne finansiering

Vedtak

  • Orientering er mottatt
  • Ber om at daglig leder følger opp prosjektet for å få det i havn
  • Deretter må det arbeides med finansiering i samarbeid med Hemne kommune

4. Regnskap 2016

Gjorde ferdig og leverte alt av regnskapspairer til regnskapsfører i slutten av januar.
Regnskapet er ikke kommet fra regnskapsfirma enda.

Vedtak

  • Regnskapet sendes ut til styret på e-post så snart det er klart
  • Dersom det er i orden for alle, legges det ut til behandling på årsmøtet

5. Årsmelding 2016

Svein har jobbet med årsmeldingen og har forsøkt å få inn litt mer statistikk. Det meste er klart men noe gjenstår. Trenger en liten gjennomgang med Marte før den er klar til å behandles på årsmøtet.

> Årsmelding 2016 utkast

Vedtak

  • Daglig leder gjør ferdig årsmeldingen
  • Det er positivt med statistikk for å bedre kunne ta beslutninger

6. Valg av nytt styre

Eksisterende styre

  1. På valg: Gunn-Hilde Opsal, valgt for 1 år, leder
  2. På valg: Egon Ringseth, valgt for 1 år, nestleder
  3. På valg: Ingeborg Volden, valgt for 1 år, medlem
  4. Torill Liabø, valgt for 2 år, medlem
  5. Ingrid Tølche, valgt for 2 år, medlem

Vara:

  1. På valg: Brit Andøl, valgt for 1 år, varamedlem
  2. På valg: Jahn Pedersen, valgt for 1 år, varamedlem
  3. På valg: Svein Waade, valgt for 1 år, varamedlem

Valgkomiteen har kommet med sitt forslag til nytt styre

  • (Torill Liabø, medlem)
  • (Ingrid Tølche, medlem)
  • Svein Waade, leder
  • Gunn-Hilde Opsal, nestleder
  • Ida Lernes Hansen, medlem
  • Knut Volden, 1 vara
  • Jan Pedersen, 2 vara
  • Brit Andøl, 3 vara

Vedtak

  • Forslaget fra valgkomiteen er mottatt 

7. Årsmøte for 2016

  • Det er satt opp årsmøte torsdag 16.03.2017 kl. 19.00.
  • Det er reservert plass på Hemne Aktivitetssenter.
  • Har ikke foretatt innkalling pga usikkerhet med regnskapet

Vedtak

  • Årsmøtet utsettes til tirsdag 28.03.2017 kl. 18.00 på aktivitetssenteret
  • Daglig leder sørger for å leie aktivitetssenteret
  • Ingrid spørres om å ordne med servering

8. Budsjett 2017

Svein har startet på budsjett
> Budsjett 2017 utkast

Videre arbeid med budsjettet må utsettes til vi har regnskapet for 2016.

Vedtak

  • Budsjettet sendes ut til sittende styre når det foreligger et forslag
  • Budsjettet vedtas av det nye styret på første møte etter årsmøtet 

9. Planer for 2017

Vi hadde en liten idedugnad:

  • Få flere av våre frivillige til å utføre oppdrag (bedre fordeling)
  • Jobbe målrettet for å få inn flere nye frivillige
  • Sende ut informasjon til alle husstander og oppfordre folk til å komme innom for en prat
  • Markedsføre aktivitetene med bilder av de som er med og informasjon om hva det handler om
    Kan legges på nettsidene, lage plakater på sentralen, kjøre delinger på Facebook
  • Vurdere å samarbeide med lag og foreninger om å organisere frivillige
  • Vurdere systemer som kan forenkle prosesser rundt aktiviteter, oppdrag og tilordning/varsling av frivillige

Vedtak:

  • Utfordre årsmøtet til å tenke hvordan vi kan verve flere frivillige
  • Daglig leder jobber med en plan for 2017. Den kan vedtas av det nye styret.


Referent
Svein Waade
Konst. daglig leder

2024 © Hemne frivilligsentral