Mandag 29 August 2016
Kl. 19:00, Frivilligsentralen
Møte for Vakt og formidling

Agenda:

1. Vakt og formidling sommeren 2017

    • Det er på tide å tenke nytt når det gjelder hvordan driften på frivilligsentralen er midt på sommeren. Mange sentralen har faktisk sommerstengt, mens vi utvider åpningstiden i og med at Turistinfoen er åpen til kl. 18.00. Kanskje er det på tide at Vakt/formidling får sommerferie?
    • Vakt og formidling synes det høres bra ut med "sommerferie", og Marte legger fram dette på førstkommende styremøte med plan over tidspunkt for ferietid.

2. Turistinfo 2017

    • I år har frivilligsentralen fungert som autorisert turistinfo for Hemne, for andre år på rad. Vi har planer om å fortsette med dette, da beliggenheten for Turistinfoen er perfekt for de tilreisende. Da flere av de som sitter på vakt/formidling er ukomfortable med å ta imot turister som ikke snakker norsk, kommer daglig leder med forslag om å kjøre REN turistinfo i perioden daglig leder har ferie. Da slipper de som sitter på vakt å være urolige for å bli stilt spørsmål de ikke får til å svare på. Når Marte har ferie, tar Maren over med åpningstid fra 10-18. 
    • Da enten Marte eller Maren er på jobb i tidsrommet 10-18 på hverdager, og 12-18 på lørdager, blir Vakt og formidling fritatt ansvar for Turistinfoen.

3. Leder for Vakt/Formidling

    • Marte ønsker en egen kontaktperson som har oversikt over hvem som sitter på vakt/formidling til enhver tid. Dette fordi det er stor fare for at misforståelser kan oppstå, og at man til og med glemmer om/hvem som er spurt om å steppe inn når flere styrer med å finne folk når noen av de faste skal ha fri. Middagsgruppa har egen leder (Torill), som har oversikt over når det må vikarer inn for de faste kjørerne. Dette fungerer kjempebra, og Marte kan konsentrere seg om andre ting i stedet for å få "middagskabalen" til å gå opp.
    • Den godeste Solveig tar på seg å være kontaktperson for Vakt og fomidling. Det skal lages en fullstendig oversikt over personell, telefonnummer og ferieoversikt så langt det lar seg gjøre. Mare ordner dette. Alle i Vakt og formidling blir informert om at det er Solveig som skal kontaktes om noen skal ha fri.
2024 © Hemne frivilligsentral